Descrição
The article seeks to discuss the process of production of visual and/ or textual diaries during the course of Improvement Children: Knowledge and Pedagogical Action in Early Childhood Education (CAEI), extension project, that aimed to contribute to the 'continuous training' of teachers and managers who work with children from 0 to 5 years. In view of these considerations, the creation of the diary sought to operate as a space for experimentation of thought, in order to pay attention to the connections between the studies carried out during the course and the experiences of the students in school and in life. In this sense, the 'narrative perspective' was presented in this investigation through the networks of affections produced with the visual and/or textual narratives of the diaries, enhancing the thinking of educational practice and contributing to the problematization and the invention of self in teaching.||O artigo busca discutir o processo de produção dos diários visuais e/ou textuais durante a realização do Curso de Aperfeiçoamento Infâncias: Saberes e Ação Pedagógica na Educação Infantil (CAEI), projeto de extensão, que teve como objetivo contribuir na ‘formação contínua’ de docentes e de gestores que atuam com crianças de 0 a 5 anos. À vista dessas considerações, a criação do diário procurou operar enquanto espaço de experimentação do pensamento, de modo a atentar para as conexões entre os estudos realizados durante o curso e as vivências das cursistas na escola e na vida. Nesse sentido, a ‘perspectiva narrativa’ se presentificou nesta investigação através das redes de afetos produzidas com as narrativas visuais e/ou textuais dos diários, potencializando o pensar da prática educativa e contribuindo para a problematização e a invenção de si na docência.