Descrição
The development of digital skills is one of the challenges nowadays. Thus, based on the case study methodology, we seek to analyze, through a survey, the digital skills of a class of master's students from a federal public institution. The survey was applied at the beginning and end of the Technologies for Education discipline and analyzed according to DigCompEdu Check-In. The data indicate that, although students make ubiquitous use of technologies, they have low fluency in creating, choosing and adapting digital educational resources, indicating the need for initial and postgraduate training courses to provide students with the acquisition of digital skills, whether through subjects or workshops throughout the training path.||O desenvolvimento das competências digitais constitui um dos desafios nos dias atuais. Assim, apoiados na metodologia do estudo de caso, busca-se analisar, a partir de um survey, as competências digitais de uma turma de mestrandos de uma instituição pública federal. O survey foi aplicado ao início e término da disciplina de Tecnologias para Educação e analisado segundo o DigCompEdu Check-In. Os dados apontam que, embora os estudantes façam uso ubíquo das tecnologias, possuem baixa fluência na criação, escolha e adaptação de recursos educacionais digitais, indicativo da necessidade dos cursos de formação inicial e pós-graduação proporcionarem aos estudantes a aquisição das competências digitais, quer por meio de disciplinas ou oficinas ao longo do percurso formativo.