-
The role of the university is to teach think||O PAPEL DA UNIVERSIDADE É ENSINAR A PENSAR BEM
- Voltar
Metadados
Descrição
The interview addresses topics such as continuing education, based on the pedagogy of the five schools of life, by Jan Amos Comenius (1592-1670); the university's mission over time; the inclusion of engineering and mathematical sciences after Leibniz's reform (1646-1716), at the University of Hanover; autonomy as an institution; holistic training in a constantly changing world; the challenges of the digital age; the contribution of Luc Ferry and Paulo Freire; the role of the university in teaching how to think||La entrevista aborda temas como la educación continua, basada en la pedagogía de las cinco escuelas de la vida, de Jan Amos Comenius (1592-1670); la misión de la universidad a lo largo del tiempo; la inclusión de la ingeniería y las ciencias matemáticas después de la reforma de Leibniz (1646-1716) en la Universidad de Hannover; autonomía como institución; entrenamiento holístico en un mundo en constante cambio; los desafíos de la era digital; la contribución de Luc Ferry y Paulo Freire; El papel de la universidad en la enseñanza de cómo pensar.||A entrevista aborda temas como a educação continuada, baseada na pedagogia das cinco escolas da vida, de Jan Amos Comenius (1592-1670); a missão da universidade ao longo do tempo; a inclusão das ciências da engenharia e matemática após a reforma de Leibniz (1646-1716), na universidade de Hannover; da autonomia como instituição; a formação holística num mundo em contínua mudança; os desafios da era digital; o aporte de Luc Ferry e de Paulo Freire; o papel da universidade em ensinar a pensar.
ISSN
1516-9537
Periódico
Autor
Alcoforado, Joaquim Luís Medeiros
Data
18 de maio de 2020
Formato
Identificador
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/20620 | 10.17648/2238-037X-trabedu-v29n1-20620
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2020 Trabalho & Educação - ISSN 1516-9537 / e-ISSN 2238-037X
Fonte
Trabalho & Educação; v. 29 n. 1 (2020); 171-180 | 2238-037X | 1516-9537 | 10.17648/2238-037X-trabedu-v29n1
Assuntos
Educação | Reforma | Autonomia | Formação | Pensar | Education | Remodeling | Autonomy | Formation | Think | Educación | Reforma | Autonomía | Formación | Pensar
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion