Descrição
The text presents an analysis of the film Beasts of no nation to generate their pedagogical appropriation for the development of educational practice focused on the Education of Ethnic-Racial Relations, more specifically the Teaching of African History and Cultures. It is a research with qualitative approach, applied nature and that reconciled description and explanation, using bibliographic and documentary investigations. The interpretation promoted indicates that Bests of no nation is interesting to think about some concepts such as ethnicity, nation, borders, State and them, for understanding African countries. A pedagogical appropriation of this film is pertinent for the elaboration of pedagogical proposals based on decolonial thinking and interculturality. ||O texto apresenta análise do filme Beasts of no nation, segundo preocupação de gerar sua apropriação pedagógica para desenvolvimento de prática educativa voltada para a Educação das Relações Étnico-Raciais, mais especificamente o Ensino de História e Culturas Africanas. Trata-se de pesquisa com abordagem qualitativa, natureza aplicada e que conciliou descrição e explicação, valendo-se para isso de investigações bibliográficas e documentais. A interpretação promovida indica que Beasts of no nation é interessante para refletir sobre conceitos como etnia, nação, fronteiras, Estado e, a partir deles, para compreensão da realidade dos países africanos. Desta feita, a apropriação pedagógica dessa obra fílmica é pertinente para a elaboração de propostas pedagógicas com base no pensamento decolonial e a interculturalidade.