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Training table tennis in virtual environment does not improves performance of children in real space||Treinamento de tênis de mesa em ambiente virtual não melhora desempenho de crianças em espaço real
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Metadados
Descrição
Introduction: Motor development is associated with many physical, emotional and cognitive factors of children and virtual environments, such as active video games, maybe an innovative and motivating alternative. Objective: The aim of this study was to investigate the effects of a five-day of table tennis training in virtual environment on the performance of serve of in real space. Material and Method: Two groups (experimental and control) with children aged 9.32±0.6 years old participated in the study. The experimental group practiced the serve of table tennis in the active videogame daily for five days. After the intervention, all volunteers underwent a test in the traditional table and, and were verified the amount of hits each child. Results: no significant differences (p>0.05) in the amount of hits between the groups were found, as well as a low magnitude of the effect of the difference. Conclusions: The results suggest that short-term training of table tennis in active videogame does not seem to improve performance in the serve of children.||Introdução: O desenvolvimento motor de crianças está associado a fatores físicos, afetivos e cognitivos e ambientes virtuais como videogames ativos (VGA) podem ser uma alternativa inovadora e motivadora. Objetivo: Investigar o efeito de cinco dias de treinamento de tênis de mesa em ambiente virtual sobre o desempenho de saque de em espaço real. Materiais e Método: Dois grupos (experimental e controle) de crianças com idade de 9.32±0.6 anos participaram. O grupo experimental praticou o saque do tênis de mesa no VGA diariamente por cinco dias. Após a intervenção, ambos grupos foram submetidos a um teste na mesa tradicional, no qual se verificava a quantidade de acertos no saque. Resultados: Não foram encontradas diferenças significativas na quantidade de acertos entre os grupos, assim como uma baixa magnitude do efeito. Conclusões: O treinamento de tênis de mesa em VGA parece não melhorar o desempenho no saque de crianças.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Sousa, Caio Victor | Sales, Marcelo Magalhães | Santos, Renan Renato Cruz dos | Sena, Ítalo Rodrigues | Brandão, Pierre | Olher, Rafael dos Reis | Campbell, Carmen Silvia Grubert | Dantas, Renata Elias
Data
4 de julho de 2016
Formato
Identificador
https://periodicos.uninove.br/saude/article/view/5924 | 10.5585/conssaude.v15n1.5924
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2016 ConScientiae Saúde | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Fonte
ConScientiae Saúde; v. 15 n. 1 (2016); 24-29 | 1983-9324 | 1677-1028
Assuntos
Motor Activity | Virtual Reality Exposure Therapy | Association Learning. | Atividade motora | Terapia de exposição à realidade virtual | Aprendizagem por associação.
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion