Descrição
Mauricio Figueiras Montiel’s project La mujer de M comprises a print book, an e- book and a nouvelle on Twitter. The project which originally started as part of El hombre de Tweed, Montiel’s first twitterature work evolved to represent the influence social media platforms have at the creation and distribution level of a literary work as well as the role it has in the dissemination of the author’s intention for his work. This essay explores how Mexican author Mauricio Montiel Figueiras uses different publishing modalities to present the concept of womanhood as represented by the protagonist of his project La mujer de M.||O projeto de Mauricio Figueiras Montiel, La mujer de M, inclui um livro impresso, um e-book e uma novela no Twitter. O projeto que originalmente começou como parte de El hombre de Tweed, o primeiro trabalho twitterial de Montiel, evoluiu para representar a influência das plataformas de mídia social no nível de criação e distribuição de uma obra literária, bem como o papel que ela tem na disseminação da intenção do autor pelo seu trabalho. Este ensaio explora como o autor mexicano Mauricio Montiel Figueiras utiliza diferentes modalidades de publicação para apresentar o conceito de feminino representado pela protagonista de seu projeto La mujer de M.