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Uma jornada com rasaboxes – Entrevista com Michele Minnick
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Metadados
Descrição
Michele Minnick began her experience in rasaboxes with the director Richard Schechner, USA. Rasaboxes is a visceral training form for the actor which was developed by Schechner and the Performance Group in the 1960´s. The contact with rasaboxes revealed that the most important thing is not to feel emotions, but to be able to
share them with the spectator. Thus the concept of rasaboxes defines the environment and the relationship between performer and spectator in such a way that the latter can savor the rasas together with the performer. Michele speaks of her experience with the performance workshops and the rasaboxes in a project of immersive theater: a space of one-on-one relationship and of intense and direct interaction with
the audience. Through rasaboxes a new line of work is opened, which proposes clear boundaries and, within these boundaries, limitless possibilities.||Michele Minnick aborda sua experiência com o rasaboxes, prática visceral do ator, cuja investigação data dos anos 1960, com o diretor Richard Schechner e The Performance Group - nos Estados Unidos. O contato com o rasaboxes revelou que o mais importante não se trata de sentir as emoções, mas sim de compartilhá-las com o espectador. O conceito de rasa definiria, portanto, o ambiente e o relacionamento entre o performer e o espectador, que pode saborear as rasas junto com o performer. Michele relata, entre outras, sua experiência com o Performance Workshop e o rasaboxes como diretora em um projeto de immersive theatre (teatro imersivo), espaço de relação one-on-one - de troca íntima e direta com a plateia. Através do rasaboxes abre-se um campo de trabalho que propõe limites claros e, dentro desses limites, possibilidades sem limite.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Achcar, Ana | Bonfatti, Adriana | Tavares, Joana Ribeiro da Silva | Moraes, Marcia | Wiltgen, Anna | Maia, Dadá | Maia, Adriana
Data
19 de julho de 2018
Formato
Identificador
https://seer.ufu.br/index.php/ouvirouver/article/view/39876 | 10.14393/OUV22-v14n1a2018-17
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2018 ouvirOUver
Fonte
ouvirOUver; v. 14 n. 1 (2018): Dossiê: Teatro, Epistemologia, Decolonialidade e outras Reflexões Estéticas; 234-246 | 1983-1005 | 1809-290X
Assuntos
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion